https://leyenburgschool.nl/wp-content/themes/gymappstest Nieuwsbrief augustus | Peuter- en Basisschool Leyenburg

Nieuwsbrief augustus

Maandag 21 augustus: eerste schooldag
Maandag 21 augustus: ouder-inloop groep 1 t/m 8 vanaf 15.00 uur
Donderdag 24 augustus: ouder-inloop groep 1 t/m 8 vanaf 15.00 uur
Donderdag 31 augustus: jaaropening
Dinsdag 5 september: info-middag groep 3/kijkje in groep 3
Dinsdag 5 september: kennismakingsgesprekken groep 8
Woensdag 5 september: kennismakingsgesprekken groep 8
Donderdag 6 september: kennismakingsgesprekken groep 8
Maandag 18 september: studiedag / alle leerlingen vrij
Dinsdag 19 september: Prinsjesdag / alle leerlingen vrij

EERSTE SCHOOLDAG
Op maandag 21 augustus start het nieuwe schooljaar weer. Hopelijk heeft u een heerlijke zomervakantie gehad!  Wij zijn weer klaar voor een mooi, nieuw schooljaar. Om 8.20 uur gaan de deuren open en zijn de kinderen weer van harte welkom. De kleuterleerkrachten en de leerkrachten van de groepen 3 staan op de gebruikelijke plek op het plein. Wij willen u vragen om voor schooltijd de leerkrachten niet aan te spreken. U kunt altijd een berichtje/e-mailtje sturen of wachten tot het einde van de schooldag als de leerkracht met de leerlingen naar buiten komt (op het plein).

INGANGEN EN LOKAAL INDELING
De kleutergroepen zijn allemaal op de begane grond en zij gaan bij ingang A en B naar binnen en naar buiten. De kleuterleerkrachten staan om 8.20 uur buiten om de kinderen te ontvangen en komen aan het einde van de schooldag met de kinderen daar weer naar buiten.
De leerkrachten van de groepen 3 staan vanaf 8.20 uur op het achterplein om de kinderen te ontvangen. Zij gaan om 8.30 uur de school binnen via de deur bij ingang E (Castricumplein). De groepen 3 zitten op de eerste etage.
De groepen 4 t/m 8 gaan zelfstandig naar de groep. De deur gaat om 8.20 uur open en sluit om 8.30 uur. De groepen 4 gebruiken ingang E (Castricumplein). De groepen 5 gebruiken de ingang bij groep 5 (nooddeur Castricumplein). De groepen 6, 7 en de taalklaskinderen komen binnen via ingang C (Edamstraat). De groepen 8 gebruiken de noodtrap bij ingang E (Castricumplein). De groepen 5, 7 en de taalklas zitten op de begane grond. De groepen 4, 6 en 8 zitten op de eerste verdieping.
Aan het einde van de schooldag komen alle groepen samen met de leerkracht naar buiten (bij de ingang van binnenkomst).

OUDER-INLOOP EERSTE WEEK
Op maandag 21 augustus en donderdag 24 augustus is er de mogelijkheid om naar de klas van uw kind te komen. U kunt dan kennismaken met de leerkracht en u weet dan ook precies waar de kinderen zitten dit schooljaar.

GYM
Per 21 augustus komt onze gym juf Puk Hoogkamer weer op de maandag bij ons werken. Meester Yoran zal twee dagen voor zijn rekening nemen en op dit moment zijn wij nog op zoek naar een gymdocent voor twee dagen. Deze week zijn er nog gesprekken, dus hopelijk wordt er dan weer de hele week gym geven door een gymdocent.

Hieronder het gymrooster:
Maandagochtend; groep 6A,6B,7A en 7B, maandagmiddag groep 8A,8B en 8C
Dinsdagochtend: groep 5A,4A,4B en 4C, dinsdagmiddag 3a,3B en 3C
Woensdagochtend: groep 8B, 8C, 8A en 5B
Donderdagochtend: groep 4A,4B en 4C
Donderdagmiddag: groep 3B, 3C en 3A
Vrijdagochtend: groep 5B, 5A, 6A en 6B
Vrijdagmiddag: groep 7B en 7A

NIEUWE KALENDER EN HUISSTIJL
In de eerste week ontvangen alle oudste kinderen uit één gezin de nieuwe schoolkalender. Op deze kalender vindt u alle studiedagen, vakanties en andere belangrijke dagen. In principe staan deze data allemaal vast, maar in een enkel geval kan het voorkomen dat wij een datum moeten wijzigen.
Op de kalender is de speelgoedmiddag van de kleuters verdwenen. Onze kleutergroepen hebben zoveel (educatief) speelgoed dat wij ervoor hebben gekozen om niet meer eens per maand eigen speelgoed mee te laten brengen.
De kalender is in onze nieuwe huisstijl gemaakt. Het potloodje (voor de kinderen beter bekend als het duimpje) zal in het komende schooljaar steeds vaker tevoorschijn komen. Dit wordt namelijk ons nieuwe logo. De kleur oranje zal dan ook de kleur worden van de Leyenburgschool. Zoals u misschien al heeft gezien, is dit ook aan de buitenkant van de school goed zichtbaar.

JAAROPENING
Op donderdag 31 augustus hebben wij met alle leerlingen onze jaaropening. Deze viering is onder schooltijd in onze eigen gymzaal.

TUSSENSCHOOLSE OPVANG BIJ DE GROEPEN 1/2
Vanaf maandag 21 augustus wordt de tussenschoolse opvang voor de groepen 1/2 verzorgd door pedagogisch medewerkers van 2Samen. De kinderen eten in de groep en daarna spelen zij ook in de groep. De groepen 3 t/m 8 blijven sporten en eten zoals het nu ook is geregeld met de medewerkers van Sporttalent.