https://leyenburgschool.nl/wp-content/themes/gymappstest Nieuwsbrief 1 december | Peuter- en Basisschool Leyenburg

Nieuwsbrief 1 december

Dinsdag 5 december: sinterklaasfeest
Woensdag 6 december: studiedag peuters en groep 1 t/m 8 alle leerlingen vrij
Vrijdag 15 december: studiedag groep 1/ 2
Woensdag 20 december: kerstdiner
Vrijdag 22 december: kerstmusical/kerstfeest
Maandag 25 december t/m vrijdag 5 januari 2024: kerstvakantie

BABY GEBOREN
Op 24 november is de dochter van juf Marieke (1/2B) en haar man Tim geboren. Het is een meisje en ze heet Juul. Het gaat goed met moeder en dochter. Wij wensen het jonge gezin veel geluk toe!

BATTERIJENBATTLE
De batterijenbattle is voorbij! We hebben vijftien containers vol kunnen krijgen!! Dat is ongeveer 1050 kilo!! We zijn heel trots op de hoeveelheid die de leerlingen hebben opgehaald. Op donderdag 21 december worden de winnaars bekend gemaakt!

DINSDAG 5 DECEMBER
Sinterklaas heeft aangegeven ook dit jaar weer even langs school te komen met zijn Pieten. Dinsdag 5 december zullen wij Sinterklaas en zijn Pieten op school verwelkomen.
Dit jaar zullen we de Sint niet opwachten aan de straatkant, maar op het schoolplein. De leerlingen komen op gewone tijd naar de klas toe en gaan om 8.30 uur samen naar het schoolplein. Ouders vragen we achter het hek te blijven, zodat alle leerlingen de Sint goed kunnen zien. We vragen uw begrip hiervoor. We gaan er weer met z'n allen een gezellig feest van maken!

EU-SCHOOLFRUIT
Vanaf volgende week ontvangt de school weer schoolfruit- en groente,   gesubsidieerd door de Europese Unie. Voor de komende 20 weken, tot en met de week van 20 mei 2024, ontvangt de school voor ieder kind drie porties groente en fruit per week voor in de ochtendpauze. Aankomende week zijn dit wortelen, peren en watermeloen.

PEUTERNIEUWS
Op dinsdag 5 december zijn alle peuters welkom. Wij verwachten de peuters om 8.30 uur en zij mogen om 11.00 uur weer opgehaald worden. In de middag is de peuterschool gesloten.

Peuterschool gesloten: woensdag 6 december i.v.m. studiedag
Vrijdag 22 december vanaf 12.00 uur gaan wij kerstvakantie vieren t/m 7 januari 2024.

SCHOOLPLEIN
In de ochtend gaan om 8.20 uur de hekken open. Alle kinderen komen dan alleen het plein op om naar de juf te lopen of naar binnen te gaan. De laatste tijd merken we dat er steeds meer ouders meelopen op het plein of naar binnen gaan. Dit maakt het heel onoverzichtelijk voor de leerkrachten. Wij willen u dan ook dringend vragen om de kinderen alleen het plein op te laten komen. Tot half 9 staan er teamleden om de kinderen, indien nodig, naar binnen te begeleiden. Als u de leerkracht wilt spreken, kan dat na schooltijd of u stuurt een mailtje. Alvast dank voor uw medewerking.

AUDIT
Op dinsdag 28 november heeft er een audit plaatsgevonden bij ons op school. Het auditteam van het SCOH heeft een hele dag meegelopen op onze school. Ze hebben op deze dag gesproken met het team, enkele ouders, leerlingraadleerlingen en de directie. Aan het einde van deze dag hebben wij een terugkoppeling gekregen over de sterke punten van onze school en punten waarbij wij nog beter kunnen worden.