https://leyenburgschool.nl/wp-content/themes/gymappstest Nieuwsbrief September | Peuter- en Basisschool Leyenburg

Nieuwsbrief September

NIEUWSBRIEF SEPTEMBER 2022

AGENDA SEPTEMBER 2022

Dinsdag 6 september: infomiddag groepen 3 en 'n kijkje in de klas (13.45-15.00 uur)
Woensdag 7 september: inloop groep 1/2 (8.20-8.45 uur)
Maandag 19 september: studiedag, alle leerlingen vrij
Dinsdag 20 september: Prinsjesdag, alle leerlingen vrij
Woensdag 21 t/m 22 september: drempeltoets groep 8
Donderdag 22 september: leerlingenraadvergadering
Maandag 26 september t/m 30 september: werkweek ‘School in bos’ (groepen 8)
Dinsdag 27 september: kijkochtend 1/2 (tot 9.00 uur)
Vrijdag 30 september: speelgoedmiddag groepen 1/2

EERSTE NIEUWSBRIEF

Dit is de eerste nieuwsbrief van dit schooljaar. Elke eerste van de maand ontvangt u de nieuwsbrief met informatie over de komende maand. Als het nodig is (bij onverwachte zaken) dan sturen wij u een push bericht, zoals u dat van ons gewend bent. Dit gaat allemaal via onze schoolapp. Wilt u erop letten, dat in de instelling van uw telefoon bij de schoolapp de meldingen aanstaan? Anders ontvangt u geen berichten.

SCHOOLGIDS/SCHOOLKALENDER
Dit schooljaar krijgen de kinderen geen schoolgids meer op papier mee naar huis. We hebben ervoor gekozen om een jaarkalender met belangrijke informatie te laten maken. De schoolgids bestaat natuurlijk nog wel en komt binnenkort op onze website.
We hopen dat de jaarkalender spoedig geleverd wordt en dan krijgen alle oudste kinderen van het gezin er één mee naar huis.

INFOMIDDAG GROEPEN 3 & KIJKJE IN DE KLAS
Op dinsdag 6 september van 13:45 tot 14:30 uur is er een informatiemiddag voor de ouders van de groepen 3. Tijdens deze middag vertellen wij u wat uw kind gaat leren dit schooljaar en zullen wij uitleggen hoe het leesproces verloopt.
 Na deze informatie nemen wij u mee naar de klas, zodat u daar even een kijkje kunt nemen.
We hopen u allemaal te zien aanstaande dinsdag.

KIJKOCHTEND EN INLOOPOCHTEND
Om de ouderbetrokkenheid te vergroten hebben wij door het hele jaar momenten gepland waarop u een kijkje kunt nemen in de klas. Dit zijn de kijkochtenden, zoals u die gewend was. U kunt dan intekenen (maximaal tien ouders per keer) en dan kunt u tot 9.00 uur in de groep van uw kind komen kijken.
Bij de kleuters zijn er ook meerdere inloopmomenten gepland buiten de kijkochtenden om. De ouder van de kleuter mag dan, als de deuren opengaan, met het kind meelopen om het kind even in de klas te brengen (tot 8.45 uur). De leerkrachten zijn die dag in de groep en niet op het plein om de kinderen te verzamelen. U hoort later wanneer deze momenten ingepland zijn.

WERKWEEK VLEDDER: SCHOOL IN BOS
Op maandag 26 september gaan de groepen 8 op schoolkamp. Ze worden een hele week ondergedompeld in het leven in de prehistorie op een prachtige locatie in Drenthe. Wij wensen de leerlingen en leerkrachten veel plezier toe. De ouders van de groepen 8 ontvangen alle relevante informatie van de leerkrachten.

GREJ OF THE DAY: GROEP 1 T/M 3
Wij starten dit schooljaar met ‘Grej of the day’ in de groepen 1 t/m 3. De groepen 4 t/m 8 werkten hier al mee.
‘Grej of the day’ zijn korte lessen. De kinderen krijgen een raadsel mee naar huis. De kinderen kunnen aan de hand van het raadsel bedenken waar het onderwerp van de korte les over gaat. Thuis, tijdens het buiten spelen, op school, tijdens het eten, tijdens het tandenpoetsen, overal kunnen ze er over nadenken, dingen opzoeken of erover praten. Zo wordt de voorkennis van de kinderen al geactiveerd waardoor ze de les erna beter onthouden.
Na de les is het de bedoeling dat de kinderen thuis vertellen wat ze hebben geleerd.
Als wij een raadsel in de klas meegeven, dan zullen wij u een bericht via de schoolapp sturen. Zo kunt u thuis met uw kind enthousiast meedenken waar het raadsel over zal gaan. Op woensdag 7 september ontvangt u het eerste raadsel.

WERELDORIËNTATIE

Dit jaar zijn we in de groepen 5 tot en met 8 gestart met een nieuwe methode wereldoriëntatie; Naut Meander Brandaan. Dit jaar besteden we aandacht aan de vakken aardrijkskunde, natuur en geschiedenis. Deze methode biedt kinderen de kans om zelfverzekerd de wereld te verkennen. Leerplezier en 21e-eeuwse vaardigheden staan bij deze methode voorop. In de groepen 1 tot en met 8 wordt er daarnaast ook nog gewerkt met de Grej of the Day.

SPORTTALENT
We mogen weer aan het nieuwe jaar beginnen! Alle sportbegeleiders hebben de kinderen in de zomervakantie gemist en stonden weer te popelen om lekker sportief met de kinderen aan de slag te gaan.

De school heeft veel geïnvesteerd in nieuwe materialen en spellen, waaronder de interactieve blaze pods, spikeball, portable badmintonnet en eggball. Groep 7C is al met veel plezier begonnen met spikeball.

We zullen ervoor zorgen dat elke klas de nieuwe materialen snel kan uitproberen.
Sportieve groet, Team Sporttalent Leyenburg.